< PVV Zaanstad | Partij voor de Vrijheid - Zaanstad
Kieslijst

Lot uit de loterij

9 febr. 2018 - Vandaag kwam de kiesraad bijeen op het gemeentehuis van Zaanstad om de kandidaatstelling officieel te maken. De ceremonie werd geleidt door Wethouder Rita Visscher-Noordzij. Haar taak was onder andere het oplezen van alle kandidaten van de 16 partijen die meedoen in Zaanstad. Daar er partijen zijn die denken dat ze al hun kiezers op de kieslijst moeten zetten, kan ik u verzekeren dat dit voor onze Wethouder een hele opgave was. De 12 partijen die de vorige verkiezingen meededen worden op volgorde van grote genummerd van 1 tot en met 12, de 4 nieuwe partijen krijgen hun kieslijst-nummer doormiddel van loting. Dit lijkt onbelangrijk, maar zo voelt het niet. Je wil niet de laatste zijn...... en vind je nummer 13 wel zo lekker?
Nieuwkomer Denk verlost ons van (on)geluksnummer 13, en de Dierenpartij kreeg de laatste plaats toebedeeld. Toen de Volkstem nummer 15 kreeg geloot, bleef voor ons het cruijffiaanse nummer 14 over. Dit was het door ons gewenste nummer. Dus hoe de uitslag van de verkiezingen ook zal zijn, ik wil afsluiten met een cruijffiaanse wijsheid: "Wij hebben het uitstekend gedaan, simpelweg omdat we niet beter konden."